انجمن صنفی مترجمان استان تهران

دوره آموزشی برنامه مدیریت پروژه ترادوس ۲۰۱۴

اخبار سایت

 

 

انجمن صنفی مترجمان شهر تهران برگزار می کند.

دوره آموزشی برنامه مدیریت پروژه ترادوس ۲۰۱۴

زندگی کردن در عصرفناوری و اطلاعات و ارتباطات نیازهای مشاغل مختلف را نیز تغییر داده است. مترجمان نیز از این قاعده مستثنی نبوده و دیگر نمی توانند تنها به تسلط به دو زبان و فرهنگ بسنده کنند، مترجمان حرفه ای به دنبال ارتقاء توانایی برقراری ارتباط کاری با دنیای اطراف، تسلط بر ابزارهای ایجاد این ارتباط و تطبیق شیوه انجام کار با سایر کشورهای مطرح در این حوزه هستند. بدیهی است فناوری و برنامه های دستیار مترجم می توانند کمک شایانی به مترجم برسانند در نتیجه با استفاده از این ابزارها، کارترجمه تسریع و تسهیل می شود. امروزه یکی از نرم افزارهایی که آشنایی و بهره گیری از آن در کسب و کارترجمه در سطح جهانی بسیار موثر است نرم افزار SDL Trados می باشد. در حال حاضر شرط همکاری با بسیاری از کارفرمایان بین المللی، استفاده از نرم افزارهای مدیریت پروژه از قبیل ترادوس است. بهره گیری از این نرم افزار به ویژه در ترجمه متون اطلاعی، تا حد قابل توجهی بر بهره وری و راندمان مترجمان می افزاید.

از این رو انجمن صنفی مترجمان شهر تهران در نظر دارد در راستای برنامه ها و اهداف آموزشی خود، دوره آموزشی فشرده نرم افزار SDL Trados را در بهمن ماه برگزار نماید. جزئیات دوره به شرح ذیل خواهد بود:

مدرس: علی بیکیان؛ دانشجوی دکترای مطالعات ترجمه و مترجم بین المللی

مدت دوره: یک روزه؛ ۹ ساعت

محتوای دوره:

آشنایی با نرم افزارهای دستیار مترجم

مقدمه ای بر SDL Trado

نگاهی به رابط کاربری SDL Trados

تعریف پروژه در نرم افزار

نحوه تعریف حافظه های ترجمه در برنامه

نحوه ترجمه کردن یک فایل با ترادوس

نحوه ایجاد واژه نامه در ترجمه یک پروژه و در برنامه

نحوه افزودن پیشنهاد خودکار

سایر موارد

زمان برگزاری دوره: بهمن ماه

هزینه شرکت در دوره:

۰۰۰ر۵۰۰ر۱ ریال (بابت شرکت در دوره، صدور گواهی و پذیرایی شامل ناهار)

تخفیف ویژه اعضای انجمن: ۲۰% (۰۰۰ر۲۰۰ر۱ ریال)

تخفیف ویژه دانشجویان رشته های مترجمی: ۱۵% (۰۰۰ر۲۷۵ر۱ ریال)

صدور گواهی:

در پایان دوره آزمون کتبی و عملی برگزار می گردد و فارغ التحصیلان مدرک معتبر از سوی انجمن دریافت می کنند. مدرک موصوف در نظام رتبه بندی مترجمان حائز امتیاز می باشد. خاطر نشان می سازد گواهی دوره تنها به افرادی اعطا می شود که آزمون را با موفقیت گذرانده باشند.

ارایه اصل فیش واریزی هنگام برگزاری کارگاه الزامی است.

با توجه به ظرفیت محدود، اولویت با اشخاصی خواهد بود که زودتر ثبت نام می کنند.

علاقمندان برای ثبت نام در دوره می توانند، به وبگاه انجمن به نشانی www.tiat.ir مراجعه نموده و فرم ثبت نام را تکمیل نمایند. متقاضیان محترم می توانند مبلغ ثبت نام خود را به حساب شماره ۲۸۹۰۳۰۶۷۰ به نام انجمن صنفی مترجمان شهر تهران نزد بانک تجارت شعبه مستقل مرکزی کد ۴۵۰ واریز نمایند.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با دفتر انجمن به شماره ۷۷۶۲۰۹۴۱ تماس حاصل فرمایید.