انجمن صنفی مترجمان استان تهران

نخستین جلسه مشترك رؤسای انجمن‌های صنفی مترجمان استان‌های کشور برگزار شد.

اخبار سایت

پنجشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۷، انجمن‌های صنفی استان‌های تهران، البرز، گیلان و مازندران به‌منظور بررسی ابعاد مختلف همكاری و نیز هماهنگی‌ جهت برگزاری چهارمین جشن ملی مترجمان جلسه مشتركی برگزار کردند. این جلسه با حضور محمدرضا اربابی، ساناز اسنفندیاری، علی كاس‌زاده، فاطمه دادبود رؤسای انجمن‌های صنفی مترجمان استان تهران، البرز، گیلان، مازندران در محل دفتر انجمن صنفی مترجمان تهران برگزار شد. این جلسات با هدف هماهنگی هر چه بیشتر، توسعه عدالت آموزشی و گسترش فعالیت‌های صنفی در كشور به صورت منظم برگزار خواهد شد. در این جلسه مقرر شد كارت متحد‌الشكل برای اعضای همه انجمن‌های صنفی طراحی شود و كمیسیون‌های آموزش نیز با هماهنگی نسبت به تدوین نظام آموزشی جامع با هدف احیای مدرسه عالی ترجمه طرح‌های پیشنهادی خود را ارائه دهند.
جشن ملی مترجمان امسال، به علت تقارن با ماه محرم و صفر در آبان ماه برگزار خواهد شد. در چهارمین جشن ملی بخش‌های جدیدی نیز اضافه شده كه قرار است برای نخستین بار در کشور برگزار شود.
در این جلسه بر ضرورت تسهیل حضور پرشور مترجمان سایر استان‌ها توسط انجمن‌های صنفی هر استان و همچنین بهره‌گیری از ظرفیت‌های استانی جهت باشکوه‌تر برگزار شدن جشن تاکید شد.

 

سیده هستی حسینی

روابط عمومی انجمن صنفی مترجمان