انجمن صنفی مترجمان استان تهران

برگزاری کارگاه «کسب و کار ترجمه و حقوق و تکالیف مترجم»

رویدادها

  کارگاه کسب و کار ترجمه و حقوق و تکالیف مترجم با همکاری انجمن صنفی مترجمان شهر تهران و دانشکده زبان‌های خارجی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، کارگاه کسب و کار ترجمه و حقوق و تکالیف مترجم اط سوی انجمن صنفی مترجمان شهر تهران برگزار می‌شود.

این کارگاه که ویژه جامعه ترجمه، پژوهشگران و کارآفرینان است توسط انجمن صنفی مترجمان شهر تهران در دانشکده زبان‌های خارجی دانشگاه تهران برگزار می‌شود. در این کارگاه محمدرضا اربابی رییس انجمن صنفی مترجمان شهر تهران و دکتر علی بیکیان، مترجم بین‌المللی و مدرس دانشگاه به تبیین ابعاد گوناگون شغل مترجمی در کشور، معرفی فرصت‌های شغلی در عرصه بین الملل، آشنایی با مهارت‌های شغلی مترجمان، تبیین ضرورت اخلاق حرفه‌ای و بسیاری نکات نو و مهم در عرصه کسب و کار و حقوق و تکالیف مترجمان خواهند پرداخت. بسیاری از مباحث جانبی از جمله معرفی یکی از نهادهای فعال در حوزه کسب و کار ترجمه و معرفی یکی از ماشین‌های ترجمه بومی، عرضه کتاب، مجله و محصولات مربوط با حوزه ترجمه، عرضه کتب و مجلات در حوزه مطالعات ترجمه و معرفی خدمات انجمن صنفی مترجمان شهر تهران در حاشیه کارگاه ارایه خواهد شد.

 

                                                            

با توجه به اینکه کارگاه رایگان است، امکان ثبت نام از طریق دانشگاه و انجمن به طور همزمان برای دانشجویان آن دانشکده و همچنین سایر علاقه‌مندان فراهم شده است. شرکت در کارگاه برای دانشجویان سایر دانشگاه‌ها نیز فراهم گردیده است. علاقه‌مندان به ثبت نام می‌توانند به وبگاه انجمن صنفی مترجمان شهر تهران به نشانی www.tiat.ir، بخش فرم‌های انجمن مراجعه نموده و ثبت نام خود را به صورت رایگان انجام دهند.

خاطر نشان می سازد دانشگاه تهران به شرکت کنندگان در دوره گواهی معتبر شرکت در دوره اعطا می‌کند که گواهی صادر شده مورد تأیید انجمن صنفی مترجمان شهر تهران بوده و در نظام رتبه بندی مترجمان حائز امتیاز است.

کارگاه کسب و کار ترجمه و حقوق و تکالیف مترجم روز یکشنبه هفدهم آبان ماه دردانشکده زبان‌های خارجی دانشگاه تهران تالار خلیج فارس از ساعت ۱۱:۳۰ لغایت ۱۳:۳۰ برگزار می‌شود.