انجمن صنفی مترجمان استان تهران

هفتم مهرماه؛ زاد روز موسی بیدج، مترجم و شاعری بزرگ و دوست داشتنی

رویدادها

موسی بیدج متولد ۷ مهرماه ۱۳۳۵ در گیلانغرب و بزرگ شده تهران است. او دارای مدرك كارشناسی ارشد در رشته ادبیات عرب است. او یكی از پایه‌گذاران مجله شعر حوزه هنری و مجله طلایه بوده است، همچنین به‌عنوان نویسنده در رادیو، سردبیر مجله شیراز (درباره ادبیات ایران به زبان عربی) و سردبیر فصلنامه سلسله الحوار (فصلنامه فرهنگ، هنر و ادبیات ایران برای جهان عرب) نیز فعالیت‌هایی داشته است.

برنامه متفاوت ایشان در رادیو با عنوان «جهان ترجمه» از معدود برنامه های تخصصی صدا و سیما در حوزه ترجمه است که حضور کارشناسانه وی رنگ و بوی خوبی به برنامه بخشیده است.

بلقیس و عاشقانه‌هایی دیگر، شادی حرفه من نیست، باد خانه من است، گنجشك، بهانه، تأثیر فرهنگ اسلامی بر ادبیات روسیه، عصای آبنوس (مجموعه داستان) نگاهی به خویش (با همكاری حسن حسینی) گهواره‌ای برای شاعران، سمفونی پنجم جنوب (برگزیده شعر ۷ كشور عربی) از جمله آثار متعدد وی به حساب می آیند.

بی تردید حرف درباره تلاش های این استاد گرانقدر فراوان است، که در مجالی مناسب تر به آن پرداخته خواهد شد.

یقیناً حضور استاد موسی بیدج در انجمن صنفی مترجمان تهران به عنوان عضوی افتخاری مایه مباهات و سرمنشا خیر و برکت بسیار است.

انجمن صنفی مترجمان تهران زادروز این مترجم فرهیخته و بزرگ را به ایشان و جامعه ترجمه تبریک عرض نموده و برای ایشان در روزهای پیش رو بهترین ها را آرزو دارد.