انجمن صنفی مترجمان استان تهران

پیام تبریک روز خبرنگار ۱۷ مرداد

اخبار سایت

ن و القلم و ما یسطرون

 

۱۷ مرداد، سالروز شهادت مجاهد اهل قلم مجید صارمی، به حق روز خبرنگار نامگذاری شده است. خبرنگاران، این سفیران صادق و راویان صدیق همواره در راه حقیقت و رسالت خطیر و سترگ آگاهی بخشی، اهتمام می ورزند. و تنها یک روز در سال فارغ از دغدغه های کاری، لبخندی حاکی از آرامش بر لبانشان جاری می گردد. روز خبرنگار یادآور رشادت ها و حماسه آفرینی های این قشر فرهیخته جامعه است. به نقل از روابط عمومی انجمن صنفی مترجمان شهر تهران، به پاس زحمات بیدریغ و شبانه روزی این عزیزان، محمدرضا اربابی طی پیامی از مقام شامخ ایشان تقدیر و تشکر بعمل آورده است.

 

در متن پیام ریاست این انجمن چنین آمده است:

 

با سلام و احترام؛

خبرنگار نیک گفتار جناب آقای/ سرکار خانم .............

 

خدمت در عرصه های فرهنگی موجب برافروختن چراغ ایمان و اندیشه های ناب انسانی در جامعه می شود، گوهر راستی و صداقت و حقیقت را عیان نموده و اندیشه انسان را به فضائل و مکارم اخلاقی و انسانی می آراید. امروزه، تحولی عظیم در عرصه ی رسانه در ایران عزیز در حال وقوع است، که در زمینه فرهنگی نقطه ی عطف بسیار مهم و بی سابقه ای محسوب  می شود. رشد و توسعه ی فرهنگی جامعه مستلزم عزم جدی خبرنگاران در آگاهی رسانی به مردم است. از اینرو، اینجانب وظیفه خود می دانم از تلاش های بی شائبه و ستودنی حضرتعالی، یکی از طلایه داران وادی آگاهی بخشی و نیک اندیشی، در انتشار اخبار صنعت ترجمه و به خصوص انجمن صنفی مترجمان شهر تهران تشکر و قدردانی نمایم و روز پاسداشت قلم را به همه اهالی قلم و صاحبان اندیشه و مجاهدان عرصه اطلاع رسانی، خاصه شما خبرنگار عزیز تبریک و تهنیت عرض کرده و موفقیت روزافزون شما در این عرصه زیبا را از خداوند منان مسألت دارم.

امید است در سال اقتصاد مقاوتی، اقدام و عمل، صنعت نوپای ترجمه، مهم ترین ابزار موازنه فرهنگی ایران، با یاری شما بیش از پیش در زمینه اقتصاد مقاومتی و صدور فرهنگ ایرانی – اسلامی متجلی شود. به پاس صداقت و امانت و در کمال شرافت و فضیلت این لوح سپاس تقدیم حضورتان می گردد.

 

و من الله توفیق

محمدرضا اربابی

رئیس انجمن صنفی مترجمان شهر تهران